Sunday, January 15, 2012

lautan rindu.... sebuah nota cinta yang tiada noktah...

bismillahirahmanirahim.....

Melukis kekuatan melalui masalah::Tersenyum saat tertekan::Tertawa saat hati sedang menangis::Tabah di saat terhina::Mempersona kerana memaafkan::Mengasihi tanpa balasan::Bertambah kuat dalam doa & pengharapan Ilahi:: Ya Allah, walaupun aku tidak cantik di mata manusia, cukuplah sekadar cantik dihadapan-MU..

kadang kala bila kita menghadapi masalah kita hny mmp memandg laut, lautan, langit yg luas kerana yakin bahwa kekuasaan allah itu bukn untuk meyusahkan umatnya melainkan untuk memberi pengalaman dalam sebuay kehidupan. memang tidak diakui apabila berdepan dengan masalah kita rebah, tersungkur, derita,kecewa,sedih dan dalam resah gelisah namun tanpa kita sedari setiap tangis kita dinilai setiap saat kita memikirkan masalah yang hadir hanya malaikat mencatat penuh amanah dan kita jugak tidak mengetahui bahwa malaikat juga memohon kepada allah agar dipermudahkan urusan kita.. dia juga menangis melihat ujian yang kita hadapi. dia sentiasa disisi namun kita hanya manusia biasa tidak mampu melihat dengan pancaindra tetapi kita mengatahui bahwa dia wujud..

setiap kali kita sedih kita akan menyatakan bahwa allah tidak adil, adakah allah tidak sayang akan hambanya selalu memberi masalah tanpa dipinta, dan pergi tanpa dijemput adakala kita menyalahkan semua insan yang ada disisi...adakala kita menyalahkan takdir yang telah ditetapkan sejak azali ya allah kenapa harus aku yang kau pilih kenapa harus aku yang diuji aku lemah ya allah, aku gagal walau aku cuba untuk melakukannya... duhai hati adakah engkau mengetahui apa yang aku rasa..selami laa rasa ini ya allah..betapa rindunya..sukar untuk aku tafsirkan...

namun sekarang hati ini memahami kerana allah juga mempunyai rasa rindu kepada hambanya, karena sayang la maka ujian ini dinerikan kepada kita... cinta allah dan rindu allah menjadi sebuah nota yang tiada noktahnya... tiada yang mengetahui bahwa cinta allah akan hilang atau padam.. cinta allah,sayang allah,rindu allah kekal dan tidak berubah..sebab itu cinta allah kepada hambanya seperti sebuah lautan yang tiada noktah... sebab itu cinta allah lebih agung,tulus kepada hambanya....lautan rindu..akan menjadi sebuah nota cinta yang tiada noktah....



No comments:

Post a Comment