There was an error in this gadget

Sunday, May 29, 2011

SUBHANAALLAH NIKMATNYA UJIANMU....

Memikirkan kebahagiaan bererti memikirkan apa yang terjadi sebelumnya dan apa yang akan terjadi nanti dan sampai batas tertentu, berfikir terlalu jauh itu,boleh mengusik kebahagiaan itu sendiri." "Jangan berputus asa jika otak tumpul dan kurang cerdas, kerana seseorang yang tumpul otaknya tetapi tidak berputus asa lebih maju daripada orang yang cerdas tetapi pemalas.

assalamualaikum....
Terlalu lama membisu kini kita bertemu kembali ke diruangan hati  kini penulis kembali dengan satu semangat yang terlalu lemah,kecewa,resah dan gelisah sehingga tiada yang mengerti entah kenapa dan bagaimana tapi ia mungkin beberapa faktor yang amat mengganggukan serta menghilangkan semangat yang ada... kini penulis menghadapi keadaan yang terlalu sulit sehingga penulis tidak mampu mengambarkan pada orang lain... hanya Allah dij adikan tempat bergantung hanya Allah yang didahului...tidak ada yang lain... kini penulis tidak meletakkan SAHABAT  sebagai tujuan utama biarlah sementara ini penulis sujud dan menangis di tikar sejadah daripada menangis di depan seorang insan yang tidak mengerti malah tidak memahami... duhai ibu yang melahirkan mu maafkan anakmu duhai ibu banyak dosa yang anakmu lakukan sehingga hati ini sentiasa resah dan gellisah, duhai ibu ampunkan dosa anakmu yang tidak mampu menjadi anak yang baik seperti ibu mahukan...

Duhai ayahanda semoga ayahanda selamat di dunia yang baru dan dirahmati selalu berada di dalam golongan orang2 yang soleh...kehilanganmu membuatkan ku gugur dan sering tersungkur.. kehilanganmu menghilangkan tempat ku mengadu ayahanda laa yang seorang insan yang memahami dan paling mengerti lindungilah kami ya allah... andai aku gagal menjadi mujahidah gugurkan syahidku sebagai hamba yang mampu berjuang ke arahmu agamamu.. ya rabbi izzati kuatkan hati kami eguhkan jiwa kami dan kuatkan hati kami menerima ujianmu ya allah....tunjukkan ku jalan.. terangilah jalan hidupku dengan cahya kasihmu pimpinlah aku dengan hidayahmu... duhai tuhanku usah kau biarkan diriku terleka dalam dunia yang penuh dugaan...ya allah tunjukkan jalan kebenaran suluhkan jiwa ku dengan keimanan hanya padamu oh tuhan ku sandarkan harapan............. :)