There was an error in this gadget

Monday, July 4, 2011

ketenangan..............

Memikirkan kebahagiaan bererti memikirkan apa yang terjadi sebelumnya dan apa yang akan terjadi nanti dan sampai batas tertentu, berfikir terlalu jauh itu,boleh mengusik kebahagiaan itu sendiri." "Jangan berputus asa jika otak tumpul dan kurang cerdas, kerana seseorang yang tumpul otaknya tetapi tidak berputus asa lebih maju daripada orang yang cerdas tetapi pemalas.

ya allah ku mohon agar kau ampuni segala dosaku ya allah....dalam mencari sebuah kehidupan cabaran dan dugaan silih berganti, masalah hadir tanpa dijemput dan pergi tanpa perintah tetapi manusia cepat rebah apabila ditimpa satu musibah subhanallah......karya ini ditulis bukan untuk merendahkan sesiapa tapi sekadar berkongsi rasa walau pembaca tidak mampu merasai tetapi cukuplah sekadar mengetahui betapa lemahnya hati apabila ditimpa satu dugaan.. setiap manusia tidak meminta dugaan yang datang dan dugaan itu hadir seperti angin.. akan ada badai yang melanda cuma kita sahaja yang mengetahui bagaimana cara untuk mengatasi..menempuhi dan menghadapi setiap ujian yang melanda... kita sering menangis dan rasa teraniayai,tidak dihargai oleh sesiapa pun tapi siapa kita untuk memenuhi dan setiap keperluan orang lain.

setiap manusia ada kelemahannya tapi itulah kelemahan yang diberi anugerah yang tidak ternilai..doakan moga setiap keputusan yang dibuat tepat dan betul............