Tuesday, December 21, 2010

DEBARAN HATII

Memikirkan kebahagiaan bererti memikirkan apa yang terjadi sebelumnya dan apa yang akan terjadi nanti dan sampai batas tertentu, berfikir terlalu jauh itu,boleh mengusik kebahagiaan itu sendiri." "Jangan berputus asa jika otak tumpul dan kurang cerdas, kerana seseorang yang tumpul otaknya tetapi tidak berputus asa lebih maju daripada orang yang cerdas tetapi pemalas.

DOA MOHON KEKUATAN APABILA DIBENCI, DIPULAU, TERANIAYA
 
Lalu diadakan di antara mereka dinding yang mempunyai pintu. Disebelah dalamnya ada rahmat dan di sebelah luarnya dari situ ada siksa.
ku susuri langkah penuh liku menyusuri jalan yang cukup berliku
namun ku cuba untuk tembusi setiap liku yang ada
walau suatu saat dan suatu ketika aku tersungkur
tapi ku gagahi jua agar perjuangan ini  tidak terhenti disini 
namun aku tidak pasti adakah aku mampu untuk menutupi keresahan hatii
debar yang semakin menghampiri...keresahan sukar disembunyi 
namun biarla ia tetap menjadi rahsia disisi ilahi 

mungkin juga apa yang hilang akan tumbuh berganti 
tetapi kehilangan itu tidak akan sama artinya tiada lagi keindahan
kini ku susuri jalan di dalam kesepian  
kesepian di segenap ruang......memandang dan menoleh tidak lagii
hilang senyuman n saat ketawa
bukan sekadar coretan tetapi cukup satu luahan
yang aku sendiri tidak pasti luahan ini bisa difahami oleh pembaca sekalian

tetapi ini sebagai satu coretan biasa... yang mungkin akan menjadi semangat serta untuk mengurangkan beban yang ada subhanaallah engkau jadikan aku sebagai sahabat yang baik...insan yang begitu perlukan pemahaman n pengertian..aku sendiri sukar untuk mengenali siapa sebenarnya insan bernama sahabat... aku juga gagal dalam menutupi kejahailan ku dalam satu persahabatan dan akhirnya aku biarkan persahabatan itu terhenti kerana nafsu sendiri..kefahaman permudahkan segala urusan ku agar aku sentiasa tabah dalam mengahdapi rintangan ini..
DOA SUPAYA DIBERIKAN KEKUATAN HATI 


Ya Allah, yang memutarbalikkan hati, teguhkanlah hatiku di atas agamaMu
Berdoa sebelum dan selepas membuat keputusan. Hanya kepada Allah sahaja kita dapat memohon dari Syaitan yang suka menyesatkan dan membawa sangsi. 



1 comment:

  1. "ku susuri langkah penuh liku menyusuri jalan yang cukup berliku
    namun ku cuba untuk tembusi setiap liku yang ada
    walau suatu saat dan suatu ketika aku tersungkur
    tapi ku gagahi jua agar perjuangan ini tidak terhenti disini
    namun aku tidak pasti adakah aku mampu untuk menutupi keresahan hatii
    debar yang semakin menghampiri...keresahan sukar disembunyi
    namun biarla ia tetap menjadi rahsia disisi ilahi"

    ~ske link ne,,sgt mendalam mksdnya utk direnungi~

    Ya Allah, yang memutarbalikkan hati, teguhkanlah hatiku di atas agamaMu! amin ya rabb

    ReplyDelete